Tuesday 6 November 2012

aku sayang kamu....

Part 2


            Serabut molep ari nim.  Cikgu Halim mengepek tak mudah.  Bukan aku sore jah yang tak buat homework.  Ramai lagi yang tak dapat buat.  Sakit hati pun ada. Cakap mudah la….”awak semua kena usaha siapkan…rujuk buku Longmanss tu.  Kalau malas memang la tak dapat” Cikgu Halim bersuara lantang di depan.  Aku dan kawan-kawan yang lain diam je semua.  Pui Chu Lan, Roberts, Swee Lam, Mamat Spek semua diam.  Aku pun sebenarnya dah sakit kepala pikir nak selesaikan homework ni.  Shirley entah berapa kali dah aku call pagi ni.  Dia pun tak dapat siapkan juga.  Tapi aku tengok gadis Cina darah bercampur ni selalu Nampak relax je.  Habis je kelas dapat lagi satu homework. Satu je…tapi kalau homework Perakaunan ni mahu berkajang-kajang Ledger yang nak kena siapkan. Apa-apa pun lantaklah.  Pelajar Melayu yang mengambil paper Perakaunan hanya aku dan Mamat Spek je.  Nak rujuk ngan Mamat???...hmmm 2 x berjuta-juta lemon je dengan aku pun.  Selalunya Shirley lah tempat aku merujuk.  Gadis Cina sorang ni peramah, baik dan tak kedekut ilmu.  Hak pentingnya dialah Cina yang paling cute pernah aku jumpa…hahahahaha
            Letih rasanya menunggu waktu habis sekolah.  Langit pulak mendung je ari ni.  Nasib baik aku tak bawa motor.  Motor buruk tu pun entah apa sakitnya aku pun tak tahu.  Stat-stat xsir hidup.  Tak kesahlah pasal aku sekolah sesi petang.  Naik bas je lah.  Sultan Ismail Collage ni memang tingkatan 6 rendah, tingkatan 1 dan 2 bersekolah sesi petang.  Yang istimewanya, hanya pelajar tingkatan 6 sahaja yang bercampur pelajar lelaki dan perempuan.  Selain daripada tu, sekolah ni memang pun untuk pelajar lelaki sahaja. 
            Aku melangkah malas menuju bas stop di depan sekolah. Hujan renyai-renyai aku main redah je.  Petang ni Pak sedara aku datang jemput.  Kat bas stop dah mula ramai dengan budak-budak sekolah.  Aku melangkah ke tempat biasa. Mana lagi kalu bukan Gerai Pak Kar…sap kok tang lu.  Member-member pun tak ramai yang singgah.  Hujan kot.  Mata aku…biasalah.  Mana lagi kalau tak ke tiang kanan bas stop…hahaha.  Aduhhh….mana dia??? Tak Nampak pun…. Aku habiskan rokok dan berjalan ke bas stop.  Nasib baik ada gak tempat duduk.  Budak-budak pun dah lengang sikit.  Sambil memandang jam yang dah menunjukkan hampir 6.30 p.m aku melabuhkan punggung di pangkin bas stop.  Mataku melilau-lilau mengintai kiri dan kanan. Tak datang ke budak ni hari ni???...Aku pun tak sempat nak tengok masa sekolah tadi.  Hari ni jiwa kacau…second period lagi Cikgu Halim dah mengacaukan jiwa aku yang memang dah sedia kacau. Hampeh.  Hmmm…Nampak gayanya memang tak datang la sidia hari ni.  Kereta pak sedara aku pun dah muncul.  Aku melangkah malas masuk ke perut kereta.
            Memang kacau hari ni.  Memang semuanya tak menjadi.  Memang semua bermasalah.  Homework pun banyak.  Baju pun dah lembab.  Si dia pun tak Nampak batang hidung hari ni.  Sabar je lah…aku memujuk hati.  Pak Sedara aku diam je sepanjang perjalanan.  Aku pun diam la jugak.
            Sesudah Isya terus aku buat homework.  Memang kacau…dengan Ekonominya…Pengajian Amnya….aku tenyeh je semua.  Perkaunan tunggu dulu…lusa baru ada kelas.  Sebelum melelapkan mata malam tu.  Aku teringatkan si dia….hahahaha. Pendek kata semenjak dua menjak ni sebelum tidor selalu terbayangkan si dia ni.  Namanya aku dah tahu…..lain-lain hal aku belum tahu.  Jenis aku ni bukan suka nak tanya lebih-lebih dengan kawan.  Macamana aku nak tau pasal dia???....kenapa dia tak datang sekolah hari ni???......zzzzzzzz…..bersambung



No comments:

Post a Comment