Sunday, 18 November 2012

Aku Sayang kamu.....



Part 3






            “Assalamualaikum…” sapaku kepada kak Nozie kerani pejabat sewaktu melangkah masuk.  Kak Nozie menjawab perlahan.  Hari ini aku ada misi yang perlu aku selesaikan.  Misi yang aku rancang baik punya.  Terus aku tuju ke rak buku rekod kedatangan pelajar yang terletak di sebelah kanan ruang pejabat.  Mataku terus mencari rak yang tertulis 6A1.  Yap…tu dia. Sebelum cikgu kelas ambil buku rekod tu, baik aku jalankan misi aku dulu.  Pen dah sedia, kertas juga ada.  Terus aku capai buku rekod dan membelek pada bahagian belakangnya.  Satu persatu kuperhatikan nama-nama yang ada.  Heheheehe….misiku hampir selesai.  Disitu semua maklumatnya ada….semuanya aku salin satu persatu.  Wow…nombor telefon ada.  Ini sudah bagus.  Dalam masa tak sampai 5 minit.  Semua maklumat yang aku perlukan dah aku perolehi.  Aku tersenyum puas.  Now… I know who u are.  Sengaja aku mengambil jalan jauh untuk ke kelas hari tu semata-mata untuk melintas di depan kelasnya. 
            “gu…awal hari ni?” sapa kawanku Mamat spek.  “biasa jah Mat…”jawabku sambil berpaling kea rah Mamat Spek.  Terus je si Mamat ni tarik aku jalan sama-sama kearah tangga.  Alamakkkk…spoil tul la Mamat Spek ni.  Terkandas harapanku untuk melihat sigadis impian.  Ikut je lah.  Dalam hati aku tuhan je yang tau.  Tapi muka selamba je…control macho.  “Dah siap homework?” tanya Mamat Spek.  “Siap dah…ni mesti dema tak siap lagi la ni?” aku memang dah agak. Kalau ayat ni yang keluar maknanya si Mamat Spek ni nak minta tiru la ni.  Mamat Spek hanya sengih kesian je.
            Pantas aku mengeluarkan buku nota ekonomi dan kuberikan pada Mamat.  Aku perlu cepat. “Mat…aku nak ke tandas smeta” dengan sekelip mata aku dah beredar dari kelas. Aku mesti juga penuhi cita-citaku hari ini.  Pantas aku mengatur langkah menuju ke kelas…6A1.  Aku menjengok ke dalam…mencari-cari dimana sidia.  Hampa.  Belum Nampak bayangnya lagi. Dengan langkah malas aku menuju ke tandas yang memang tak berapa jauh dari kelasnya.  Sebenarnya tiada matlamat apa pun aku ke tandas.  Selesai mengemaskan rambut ala ‘new wave’ aku ni. Sekali lagi aku kembali ke kelas melalui kelas sidia.  Yesssss…..itu dia. Sidia dah ada.  Tersenyum seperti biasa. Tetapi bukan untuk aku pun.  Dia tak pernah perasan pun yang aku ni selalu senyum kat dia.  Aku je yang syok sorang-sorang control senyum kat dia.  Tak kesahlah. Yang penting misi aku dah Berjaya…dan aku dapat tengok dia. Yeahoooooooooooo….aku senyum sore2 sampai ke kelas…..bersambung


No comments:

Post a Comment